Kolejne niemieckie miasto otrzymało wreszcie nowe tramwaje od Škody. Brandenburg nad Hawelą oficjalnie oddał do użytku pierwsze pojazdy Škoda ForCity Plus 48T. To element wspólnego zamówienia trzech niemieckich miast – Frankfurtu nad Odrą, Brandenburga nad Hawelą i Chociebuża. Połączone zamówienie obejmuje 39 wozów z opcją na osiem kolejnych.
Przewoźnik VBBr w mieście Brandenburg nad Hawelą – w trzecim co do wielkości miasta w Brandenburgii – wprowadził do ruchu pierwszy nowy tramwaj o numerze taborowym 110. Wydarzeniu towarzyszyła spora feta, w której uczestniczyli m.in. burmistrz miasta oraz dyrektor przewoźnika. Chwilę później uruchomiony został także siostrzany tramwaj o numerze 113.
– Transport publiczny jest istotnym elementem usług miejskich. Rozwój tramwaju w Brandenburgu nad Hawelą było słuszną decyzją. W ciągu ostatnich dziesięciu lat zainwestowaliśmy znaczne środki w modernizację i rozbudowę infrastruktury, w tym w takie projekty jak most nad starym dworcem miejskim, kompleksową przebudowę i restrukturyzację dworca oraz Nicolaiplatz. Tramwaj symbolizuje przyszłościową, niskoemisyjną mobilność o dużej przepustowości. Miasto wspiera tramwaj dla Brandenburgii – powiedział podczas uroczystości Steffen Scheller, burmistrz Brandenburga nad Hawelą.
– Nowe tramwaje Škoda zastąpią pojazdy Tatra KT4D i KTNF6, które od dziesięcioleci są eksploatowane w Brandenburgii. Dzisiaj wycofujemy już cztery z tych tramwajów. Kolejne cztery zostaną wycofane w latach 2027-2028, kiedy dotrą do nas pozostałe nowe tramwaje. To oznacza koniec pewnej ery, a jednocześnie początek nowego rozdziału w historii naszej firmy – podkreślił Jörg Vogler, dyrektor VBBr.
Jednokierunkowe pojazdy są w 70% niskopodłogowe i posiadają trzy wózki, z czego dwa są skrętne. Pojazdy mają 28,96 metra długości i poruszają się na torach o rozstawie 1000 mm. Tramwaje są częścią wspólnego przetargu miast Frankfurt nad Odrą, Brandenburg i Chociebuż. Kontrakt podpisano w lutym 2021 r. Škoda dostarcza ujednoliconą platformę pojazdów pod marką ForCity Plus FCB, dostosowaną do specyfiki każdego miasta. Chociaż tramwaje mają bardzo podobną konstrukcję, to są produkowane w dwóch szerokościach – pomimo szeregu wspólnych wymagań miasta mają też indywidualną specyfikę (m.in. różnice w profilach tras, szerokości peronów, obciążeniach mostów).
Zamówienie podstawowe obejmowało 24 tramwaje, a opcjonalne – 21. Frankfurt zamówił 13 tramwajów, Brandenburg – cztery z możliwością zwiększenia o osiem (z czego skorzystał), a Chociebuż – siedem z możliwością zwiększenia o 15. Tamtejszy przewoźnik również zdecydował się na wykorzystanie całej opcji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.